Ett försök till lösgörande

Hallå där! Jag är extremt dålig på att blogga, jag vet. Förlåt, jag ska försöka bättra mig! Men jag skulle behöva tips på vad ni vill läsa om, så lämna gärna en kommentar med förslag :)

Idag har jag ridit lösgörande på Moan för första gången på typ ett halvår. Ja, redan där kunde man ju förstå att det var inte att vänta sig något superpass. Han var pigg och glad, men stel. När han är stel brukar han protestera ganska mycket genom att bli stark. Idag blev han stark, men inte riktigt lika mycket som när han har varit stel innan. Jag blev väldigt nöjd på slutet när han började söka sig framåt, nedåt och jobba igenom kroppen. Det kändes som det lossnade lite då.

Just det, jag har ju inte berättat detta för er, men Moan har flyttat till Skansen, ridskolan jag rider på! Väldigt roligt, och idag hade vi alltså premiär i ridhuset. Han hade varit där en gång innan men det var första gången för oss tillsammans. Han var inte alls spänd av omgivningen, vilket var skönt. Han blev bara lite nyfiken när det stod en häst i gången utanför.

Men, det var allt jag hade för idag! Pga vädret blir bilderna inte bra, så jag håller till godo med gamla bilder!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2017 är slut

Free Rein

Snygga ridkläder