Hästtag

Hallå där! Hade noll ideer för idag, så jag tänkte att vi kör en liten lista! Frågorna kommer från http://nouw.com/blogglistor/page/5 , där det finns massor av roliga listor.


1. Om du fick bestämma en ideal höjd på din häst, hur hög skulle den vara?
Hmm, runt 150 tror jag!

2. Om du fick bygga ett eget stall var som helst i världen, var skulle det vara?
Oj, jag vet inte exakt. Men jag tror i Skåne någonstans.

3. Någon typ av utrustning som du aldrig skulle sätta på din häst?
Hmm, alltså. Det finns mycket, men jag kommer inte på något specifikt nu. Typ skarpa bett, onödiga förbyglar och teknikskydd. 

4. Stövlar eller chaps + ridskor?
Älskar att rida i stövlar, dock har jag bara provat vinterstövlar. Så det spelar inte jättestor roll.

5. Favorit-, och minst favoritfärg på häst?
ÄLSKAR skäckar och fuxar. Har ingen jag tycker illa om, skimmlar kan ju vara lite osmidigt ibland hehe.

6. Karaktärsdrag som du skulle vilja ge din häst (som den inte redan har)?
Alltså, får ju ta Moan då. Jag vet inte, det är ju liksom hur han är. 

7. Svart eller brunt läder?
Svårt! Beror lite på häst, men svart över lag. Så cleant och matchar alltid. 

8. Din hästs favoritgodis?
Moans favoriter är allt man inte borde äta. Haha nej, men det är nog banan. 

9. Sto-, valack-, eller hingstperson?
Alltså, jag tycker ju ston är roliga. Men valacker är enklare generellt. Jag kan inte välja mellan dem!

10. Hur många timmar per dag spenderar du i stallet?
Jag är ju inte i stallet varje dag, men det varierar. Just nu kanske 2 timmar som mest. Annars kan det ju lätt ta 2,5 -3 timmar.

11. Färgen på den ultimata tävlingsoutfiten?
Rött, marinblått, svart och vitt.

12. Om du bara fick tävla i en "ovanlig" gren, vilken skulle det då vara?
Räknas islandshäst? Annars WE!

13. Hur lång är din längsta uteritt?
Oj, kanske två timmar? Har inte så bra koll!

14. "Big no no" i stallet?
Vet inte riktigt vad som menas. Men allt som är djurplågeri? Är det outfitmässigt så att blanda svart och brunt läder haha!

15. Äldsta och yngsta hästen du någonsin ridit?
Jag antar att äldsta hästen jag ridit är 24, och yngsta hmm. Jag vet faktiskt inte, sju kanske?

16. Drömjobb inom hästbranchen?
Hästskötare!

17. Favorittid på dygnet att rida?
Morgonen eller tidig eftermiddag, runt tre.

18. Något som är extra snyggt på en häst utseendemässigt?
Jag måste säga blå schabrak, det passar på i princip alla hästar.

19. Favoritnosgrimma?
Vet inte, har inte så bra koll. Jag tycker aachennosgrimma är väldigt snyggt!

20. Favoritårstid att rida på?
Våren, utan all den där himla pälsen.

21. Något som du slarvar med/har svårt med när du rider?
Jag vet inte, flera saker haha. Kommer inte på något exakt nu, tänker mer på det när jag sitter på hästryggen. 

22. Favoritbett till din häst?
Jag gillar Moans Novabett.

23. Finns det något som skrämmer dig inom ridningen?
Det finns inget liksom speciellt moment som skrämmer mig. Eller jo, jag tycker fälttävlan är läskigt. Har inte provat själv, och det är inget jag saknar heller.

24. Favoritmärke på häst-, och ridutrustning?
Jag gillar hansbo, men till utseende måste jag säga ES. 

25. Hur ser din hästframtid ut just nu?
Jag vet inte, har inga stora förändringar så det rullar väl på.

Det var allt, nu ska jag åka till optikern. Ha de bra <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2017 är slut

Free Rein

Snygga ridkläder