Elmia Scandinavian Horse show

Hej! Det här med att uppdatera då, ehe. Hur som helst, nu sitter jag här och tänkte skriva om Elmia. Jag och mamma var där fredag och lördag. Vi kikade på hoppningen (skräll) och islandshästarna. Tyvärr (!) fotade jag inte hoppningen alls, det var så svårt. Min mobil är inte så bra på att fota inomhus eller i mörker. Men jag har två något suddiga bilder som jag bjuder på längre ner i inlägget. Har även lagt upp en film på instagram (wedholmjossan).

På fredagen var vi där först runt 16 - 17 någonstans. Vi försökte orientera oss lite på området och sedan gick vi till islandshästarna. Kikade lite där, kommer inte ihåg vad det var för klass. Efter det gick vi en sväng på mässan och så. Runt 18.30 begav vi oss mot hall D, där vi skulle kolla clinic med Henrik von Eckermann och Peder Fredricson. Det var hur mycket kö som helst, tog typ 20-30 minuter innan man kom in. Det var fullsatt. Jag tycker det var en väldigt intressant clinic (finns på equisport om någon vill se i efterhand!). Fick många småtips som inte bara rör hoppning liksom.

Efter clinicen var det grand prix- kval. Henrik vann och kom tvåa med olika hästar då. Det var roligt när han kom in och slog sin egen tid! Har inte mycket mer att säga om fredagen, så vi hoppar rakt in på lördagen. Vi kollade på showen, väldigt rolig med lite av allt. Jag tycker det roligaste var när hopp-och dressyrryttarna skulle rida passrace. Hoppryttarna vann! Efter det kollade vi på 6åringarna och lite av sjuåringarna. Tog en sväng på mässan. Jag köpte tre grimskaft och fick även en goodiebag av hööks (de hade en "tävling" där de hade satt fast lappar under stolarna, och jag hade turen att få en lapp!). Har tyvärr inte grejerna hemma så jag kan visa. Men det var hästgodis, hovfett och en reflexväst.

Det var i princip allt jag hade, så jag slänger in bilderna nu!

Prisutdelning i passracet!

Islandstävlingar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2017 är slut

Free Rein

Snygga ridkläder