Det här med uppdatering

Hej! Känner att jag får F i uppdatering hehe. Men nu ska jag försöka få till ett inlägg per dag, får se hur länge det håller... Well well.

Sen sist då? Hela veckan efter EM gick jag runt och funderade på om jag hade drömt om den dagen eller om det var sanning? Moan skulle skrittas igång och det var ju lite av ett projekt. Red honom onsdag och fredag. Onsdagen var lite en chock. Han var så otroligt lugn, satt bara och väntade på att något skulle få honom att flyga i luften, men icke.

Fredag var det en helt annan Moan. Han var seg på bortvägen på onsdagen så jag tänkte att det kan vara bra att ha ett spö i handen. Och det var bra, för det var som att sitta på en liten mask som ville hem. Men när vi vände kom racerMoan fram. Gjorde en halt för att ta på mig handskar och bad honom gå framåt igen. Dock var det delade meningar och det gick mest åt diket. Efter ytligare en halt var jag tydligen bara jobbig och helt plötsligt kände man inte jag inte bakbenen längre (händer typ aldrig på Moan). Som tur var fanns möjlighet till att göra en volt där. Vi klarade oss smärtfritt hem trots allt. Denna vecka vilar han, och går bara i stooor hage med kompisar, happy horsie!

En lång ointressant historia men kände att det var typ det mest intressanta från Moan haha! Jag har även ridit två lektioner på ridskolan, varav en uteritt. Andra passet har jag typ glömt, så antar att det inte gick jättebra eller jättedåligt. Kommer ihåg att jag fick några bra skänkelvikningar. Uteritten gjordes på en något överhypad häst som var arg för att hon inte fick galoppera!

Okej som hästnörd, och resultatnörd måste jag dra lite hoppning. Först och främst, heja Sverige! Kolla alla rankings, svenska ryttare är ju grymma. Peder är 16e bäst i världen?! Patrik och Therese 11a och 12a i dressyren? Sjukt bra. Även i alla andra grenar! Kommande hoppning då? (matpaus) Spruce Meadows  (paus igen, Jossan googlar om hon stavat rätt) i helgen ju! Rolex Grand Slam. Sverige representeras av Henrik von Eckermann. Senaste två åren har Scott Brash vunnit, för två år sen tog han ju hela Grand Slam! Undrar vem som vinner i år... Ska jag tippa/önska tre blir det. Hm... Alltså det får bli fyra, jag säger Luciana Diniz, Henrik von Eckermann, Scott Brash och Lorenzo de Luca. Skulle kunna rabbla upp alla som är på plats typ, men ja! Mitt lilla problem är att det är väldigt otydligt med tider, jag hoppas verkligen att GPn inte går på natten svensk tid. Tror äntligen jag hittat livesändning. Annars måste jag hoppas på Eurosport och jag vet inte om ni märkt det men jag är inget fan av eurosport när det kommer till ridsport. Har jag tappat bort knappen för att hoppa ner en rad?

Det var lite av vad jag har gjort senaste, jag kommer säkert ångra att jag skrev om allt här när jag ska försöka komma på ideer till senare inlägg. Men får skylla mig själv. Ha en bra fredag!

Om ni skulle råka ha bloggideer so please tell me. Måste fixa lite bilder från vad jag gör, måste göra det till en vana, det är ju kul!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2017 är slut

Free Rein

Snygga ridkläder