Söndag på EM


Hej!
Nu, tre dagar efter EM, kom jag till skott med att skriva detta. Bättre sent än aldrig, eller? Hursomhelst nu ska vi ta oss igenom denna dag, i text. Varning för röriga meningar, kommer ha svårt att förklara denna upplevelse! Vi avslutar sedan med lite bilder.

I princip hela dagen spenderades inne på Ullevi. På morgonen/ förmiddagen var det Lövstas U25. Två svenska ryttare med väldigt fina rundor. Båda felfria och med till omhoppningen! Om jag minns rätt var det sju stycken i omhoppning. Första svensk gick ut med startnummer 3 där, Irma Karlsson. Återigen felfri och ganska snabb. Direkt efter kom Karin Martinsen och red sjukt fort. Dubbelt svenskt i topp när Richard Howley från Irland kom in. Jag tycker han red sjukt fort, att hästen ens hinner med?!

Efter en lunchpaus på max och en snabb sväng till Heden var vi tillbaka i arenan. Okej stopp, jag måste bara få förtydliga att det skulle vara en snabb sväng till Heden. Jag ville ha en tröja från H&M, där inne var så mycket folk! Man hade svårt att överhuvud taget röra sig. Det var skönt komma ut därifrån sedan.

Tillbaka på arenan, förberedda med bilar och choklad, nu var tiden inne. Från början var det fem ryttare som låg inom ett nedslag, men tre av dem rev bort sig. Alltså stod en irländare fortfarande i vägen för att Peder skulle ha råd med något. Men vad grymma de där två är! Felfria igen. I andra rundan var de bara 12 stycken. Det var lite blandade resultat. Slutstriden kom, och nog var det spännande allt.

Cian o`Connor rev. Det betydde att Peder skulle ha råd med ett nedslag och ett tidsfel. Det var precis vad som kom. Skillnaden från när hela Ullevi ropade nej, till att sedan skrika ja var rolig! Alla var så delaktiga i vad som hände, det var knäpptyst fram tills mål. Resten som hände var det häftigaste jag varit med om. Hela Ullevi sjöng nationalsången, alla stod upp hela prisutdelningen. Så mäktigt. Ska jag summera dagen med ett ord blir det wow. WOW! Här kommer bilder:

Lövsta-klassen!


Första språnget mot guld!




De här två är bäst i Europa!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2017 är slut

Free Rein

Snygga ridkläder