Mina favoritböcker

Jag älskar att läsa, och tänkte dela med mig av mina favoritböcker. Alla är hästböcker, då jag bara läser det. Det är två serier jag tänkte berätta om idag. Så ska försöka beskriva dem lite kort!

Colorado En miniserie om galopphästen Colorado. Han ser inte ut som alla andra fullblod, han är nämligen skäck. Frågan är om han egentligen är ett fullblod? Någonting har trasslat sig med hans papper, och Tuva, som är Colorados jockey, reser till USA där han är född för att ta reda på hur det egentligen ligger till. Colorado visar sig vara rädd för sadeln, men väldigt snabb!

Böckerna är väldigt bra, och det blir hela tiden spännande! Min favorit är del två, Colorado tävlar i Amerika. Del ett heter Colorado, galopphästen från vildmarken. I slutet av tvåan finns två cliffhangers, så jag har väntat nu sen ungefär 2014 på en del två! Vill verkligen veta fortsättningen.

Fullblod Ytterligare en serie om galopp. Det börjar med ett sjukt föl som Ashleigh, ca 12 år, bestämmer sig för att ta hand om. Detta sto, Wonder, är sedan den röda tråden genom alla böcker. Både hon själv och hennes avkommor blir väldigt framgångsrika på galoppbanorna. Men allting går inte helt enkelt. Ashleigh äger hälften av Wonder och alla hennes avkommor tillsammans med Clay Townsend. Men Clays son tycker även att han har en del att säga till om i träningen.

Jag älskar de här böckerna! Tyvärr är de rätt gamla, Polluxböcker, så det är lite svåra att få tag på. Jag försöker få tag på så många som möjligt. Iallafall dom före de jag läst. Min absoluta favorit bok av dem jag läst är nog Cindys olycka. Cindy är nog min favorithuvudperson. Hon vill verkligen lära sig och kommer så nära hästarna! Men jag gillar alla som jag läst om!

Vilka böcker läser ni? Dela gärna med er! :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2017 är slut

Free Rein

Snygga ridkläder