En fredag på Heden och hoppningen!

Hej! Vilken dag det var igår. Jag, mamma och en kompis åkte ner till Göteborg. Vi gick runt på Heden, och mässan. Just mässan var väl inte jätterolig, mycket som inte var hästsaker, eller typ foder. Hade önskat lite mer faktiskt. Men paddocken däremot var rolig! Tyvärr var det inte jättemycket där när vi kollade men fina hästar!
Vacker friser som hade fått sitt öga borttaget efter en skada på hornhinnan!


En jättefin nordsvensk (eller ardenner? oklart) hade denna fantastiska fläta!























Annars var det inget speciellt, vi var med i lite olika frågersportstävlingar och sånt. Jo just det! Jag och min kompis testade att volta med en bil. Det låter dramatiskt haha. Men det fanns en bil som man kunde testa hur det känns med. Så efter lite övertalning gick jag med på att åka. Första varvet var läskigt, andra var skräckblandad förtjusning. Det var faktiskt rätt kul. Hur bra det nu är att tycka det är kul...

Vi började fundera på att ge oss hemåt, men fick se gymkhanaekipage värma upp närmast arenan, och det visade sig vara fem minuter till de skulle börja. Så det bar av mot läktaren. Jag tycker det är kul att se gymkhana, hästarna verkar verkligen tycka det är så kul! Tyvärr kom ett av lagen vi hejade på sist, men alla var ju grymma.

Hemåt bar det sen, det väntade ju laghoppning! Äntligen. Jag satt och hade stenkoll på resultaten på vägen hem. Så Sverige fick ju en väldigt bra start, med Henriks tidsfel. Efter gick det ju inte lika bra tyvärrr för Malin. Efter henne kom vi hem, jag sprang in och satte på tv:n. Vågade dock inte titta på svenskarna haha! Douglas fick ju inte till det helt, synd! Det ändrades ju massor i resultatlistan under tiden. Peder red in med pressen av att rida nolla, för silver, annars ingenting. Hur kan man ha såpass starka nerver? Helt otroligt! Vilken runda! Det slutade ju i ett fantastiskt silver för Sverige. Hoppas verkligen att det kan bli ett guld imorgon, det vore de så värda.

Tänkte bjuda på lite fler bilder. Några från gymkhanan är lite suddiga, men de red så himla fort! Förresten, köpte ett cancer armband igår, ett svart! Så fint!

En fjording visade körning i paddocken!

Denna ponnyn var otroligt söt!
Wroooooom!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2017 är slut

Free Rein

Snygga ridkläder