Vem är jag?

Hej och välkommen hit!

I detta, första, inlägget hade jag tänkt att presentera mig själv och vad jag gör. Jag kallas Jossan och fyller fjorton i år. All min tid ägnas åt hästar. Är jag inte i stallet så sitter jag antagligen hemma och kollar på någon hoppning. Jag älskar att följa allt som händer i hästvärlden. Jag följer allt från rankinglistor till all möjlig livesänd hoppning. Men mitt vardagshästliv är en bra bit från den internationella hopparenana eftersom jag efter många år som ponnyryttare tagit klivet över till islandshäst vilket jag älskar!

Jag har en medryttarhäst som självklart är en islänning och rider islandshäst på ridskola. Min medryttarhäst heter Moalingur, men kallas för Moan. Han är en go och glad 17årig musblack, som ibland är mer åsna än häst. Han är ständigt hungrig och föredrar att gå i hagen och lata sig. Han är femgångare med väldigt mycket pass i sig.

Som ni nog förstår går det mesta av min vakna tid åt till någon form av hästliv, förutom lite påtvingad skoltid då ; )  Men jag klagar inte, jag vill verkligen ha det så här.

Ja, detta var lite om mig. Om du undrar något är det bara att fråga i kommentarerna!

Ha det bra <3

Jossan

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

2017 är slut

Free Rein

Snygga ridkläder