Två dagars stall

Hejhej! Ursäkta för dålig uppdatering igår, men var iväg hela dagen. Nu tänkte jag i alla fall berätta om hur det gick i stallet igår och idag.

Igår red jag ett pass på stallplanen. Blev bara lite joggning eftersom det är dammigt och hårt. Men Moan var hur somhelst väldigt fin. Han var passtaktig men stretchade ut i nacken fint.

 Idag hade de sprungit runt massor i hagen, antagligen irriterade av flugor. Så Moan var genomsvettig o stressad när han kom in. Lät honom stå i boxen, dricka och äta saltsten. Sedan fick han lite massage och blev borstad. Jag hade tänkt longera honom, men eftersom han var så svettig gick jag och min kompis en promenad med honom. Han fick även stå inne en stund extra för att slippa flugorna. Det verkade uppskattat! :)

Vad vill ni läsa om här? Ge mig gärna tips!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2017 är slut

Free Rein

Snygga ridkläder