Barbackatur och fundering

Hej! Idag har jag varit i stallet och ridit lille Moan. Vi tog en runda barbacka ute i skogen. Tycker om att rida barbacka, man kommer närmare hästen liksom! Moan verkar tycka om det också. Idag var en dag när Moan tyckte om trav. Han har lite olika dagar, ibland duger bara pass och ibland funkar gångarterna toppen. Som sagt funkade traven bra idag. Galoppen var lite passtaktig, men klart bättre än vissa andra dagar. Han kan i princip inte tölta, än. Vi jobbar på det!

Men hur som helst så var han fin idag, något stark och markbunden. Vi har en liten slinga in i skogen där man kan klättra över lite pinnar och upp o ner. Det stärker verkligen ryggen och bakbenen, man känner att han tar i!

Lille Mosen <3
En sak slog mig när jag kollade på vad det var för tävlingar denna veckan. Varför lägger dom SM samtidigt som det är EM för ponny?Antagligen visste de när EM skulle gå innan de bestämde när SM går? Vad tror ni? Jag tänker att då kommer ju inte de bästa ekipagen till SM. Ja, jag vet inte vad jag ska skriva haha, men vad tänker ni? Hade varit kul att veta.

Ha det bra :)

Jossan

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2017 är slut

Free Rein

Snygga ridkläder